Geen schaken en geen jeugdtraining in De Bron verlengd i.v.m. Corona-virus

Helaas zijn we voorlopig nog niet af van het corona-virus COVID-19.

Op basis van nieuwe informatie van de regering en het RIVM èn op advies van het NOC*NSF, de KNSB en de Leidse schaakbond, kunnen alle schaakactiviteiten van ASC in De Bron nog steeds niet doorgaan. Hetzelfde geldt voor externe competities.

Versoepeling van maatregelen maar niet voor ons:
Weliswaar zijn er wat maatregelen versoepeld. Zo kunnen kinderen t/m 12 jaar vanaf 29 april onder begeleiding samen buiten sporten en t/m 18 jaar ook maar dan met 1,5 meter afstand ertussen.

‘Alhoewel er sprake is van een versoepeling voor met name kinderen t/m 12 jaar is ons meegedeeld dat dit helaas niet van toepassing is op schaken. De reden hiervoor is dat wij binnen sporten. Schaken op jeugdclubs en jeugdafdelingen is op de reguliere locatie dus nog steeds niet toegestaan.’, aldus de KNSB. Voor senioren uiteraard ook niet.

Er is daarom nog geen enkel zicht op hervatting van de schaakactiviteiten van ASC in De Bron.

Wat er al wel kan:
In plaats daarvan zijn er wel schaakactiviteiten van ASC op chess.com:

• Jeugdleden kunnen elke dinsdag van 19.00 tot 20.00 uur deelnemen aan de online jeugdtraining van ASC op chess.com i.c.m. met het videoconferencing tool Zoom.
  • Senioren kunnen elke dinsdag vanaf 20.45 uur deelnemen aan de online snelschaaktoernooien van ASC op chess.com.