18e Noodverordening vervangen door Tijdelijke wet maatregelen COVID-19

CoronavirusMet ingang van 1 december 2020 treedt de Tijdelijke wet maatregelen COVID-19 in werking. Deze wet vervangt o.a. de 18e noodverordening van Veiligheidsregio Hollands Midden waarbinnen Alphen aan den Rijn valt. Er verandert eigenlijk niets. Zalencentrum De Bron sluit nog steeds om 22.00 uur en ouders mogen hun kinderen alleen brengen en halen. Blijven kijken in de speelzaal is er dus niet bij. M.b.t. het dragen van een mondkapje is er echter een kleine wijziging.

Wanneer moet ik een mondkapje op?

Vanaf 1 december is het dragen van een mondkapje verplicht in alle openbare en overdekte ruimten. Als seniorleden een vaste zitplaats hebben, mag het mondkapje af. Als seniorleden van hun plek opstaan, moet het mondkapje weer op. Dit geldt in principe ook voor De Bron. Tijdens de schaakpartij mag het mondkapje in elk geval af. Een schaakpartij tussen senioren wordt nog steeds gespeeld op een dwarsgezette tafel met één schaakbord waarbij de tegenstanders plaatsnemen aan de kopse kant van de tafel. Houd als senior altijd, dus ook met een mondkapje op, 1,5 meter afstand tot anderen.

(Bron: Rijksoverheid, Wanneer moet ik een mondkapje op?)