Kerst Blitz 2021

Gepland was om in de Kerst Blitz van 28 december 2021 negen ronden te spelen. Echter, Chess.com hield het na zeven ronden al voor gezien. Het speeltempo was vijf minuten per persoon, per partij, plus twee seconden per zet. De uitslag was als volgt:

Kerst_Blitz_2021.jpg
Hakkietakkie wint de Kerst Blitz

Hakkietakkie, a.k.a. Eric Fraikin, wist na zeven ronden boven komen te drijven en heeft de eerste prijs gewonnen! Eric was te gehaaid voor al zijn tegenstanders.

FransJanB eerste van de B-groep

Van de senioren uit ASC B was FransJanBeusen, a.k.a. Frank Beusen, de beste met evenveel punten als vier andere spelers maar met beduidend meer weerstandpunten en dus veel sterkere tegenstanders in zijn gespeelde partijen. Frank verdient dan ook de prijs voor de overige senioren.

Juremay beste jeugdlid

De drie deelnemende jeugdleden stopten na de zesde ronde. Juremay, a.k.a. Jeremy de Groot, heeft van hen de meeste punten gescoord en kan ook een prijs tegemoet zien. Jeremy scoorde na zes ronden drie punten en dat is helemaal niet slecht als je bedenkt dat clubkampioen Dinard in zeven ronden maar een halfje meer scoorde.
In de chat na afloop hebben enkele deelnemers nog wat partijen bekeken in MS Teams.

Nieuwjaars Blitz

Volgende week dinsdag volgt de Nieuwjaars Blitz van vijf ronden met per persoon tien minuten bedenktijd per partij en iedere zet vijf seconden erbij.

Norbert Jansen