SSN 1 – ASC 3

Volgens het wedstrijdschema was onze wedstrijd op de 22e oktober gepland. Daar Orla en ik zelf niet op deze datum konden hebben wij verzocht de wedstrijd op de 15e in Nieuwkoop te spelen. Gelukkig waren zij zo sportief om aan dit verzoek te voldoen met het verzoek van SSN om nog 1-speler er aan toe te voegen daar ook 1-speler van hun die datum verhinderd was. Dit was voor ons geen probleem zodat wij met 3-man (de helft van het team) naar Nieuwkoop zijn gegaan. Orla heb ik op bord 1 met wit tegen François gezet, vorig jaar heeft hij namelijk ook van hem gewonnen. Hij speelde een goede degelijke partij en liet François zien dat het vorig jaar geen toevalligheid was dus 1-0. Ik zelf speelde op bord 2 met zwart een rustige partij lokte de tegenstander uit zijn schulp, kwam beter te staan en speelde het geheel technisch uit 2-0. Fried speelde met wit op het 3e bord en speelde via zijn les ontvangen opening van de Halloween en wilde dit in de praktijk uitproberen. Het ging goed in de opening/middenspel, miste echter een winstvariant en ging met twee pionnen tegen paard en de torens op het bord een mindere stand tegemoet. Dit was hem toch te machtig zodat het 0-1 werd. De voorlopige stand dus 2-1 voor ons.

Het resterende team speelde de 22e en ik had ze minimaal op 2-punten ingeschat, zodat er enige druk was voor een goede uitslag. Via de uitslagen heb ik vernomen dat Anton ½-punt, Nico en Frank ieder 1-punt behaalden zodat 2 ½-punt gescoord werd. De totale uitslag is dus 4 1/2 tegen 1 ½ voor ons geworden. Gelukkig dat wij dus in onze sterkste opstelling konden spelen.

De eerste winst is binnen, op naar de volgende.