Simultaan door Dinard van der Laan

Op 25 augustus jl. was het weer zover: de opening van het nieuwe schaakseizoen door de clubkampioen. Ook dit jaar (bijna) traditiegetrouw weer Dinard van der Laan!

IMG_0043
Deze keer waren er 17 deelnemers die rond 20.30 uur begonnen aan de simultaan, waaronder 1 niet-ASC-lid, Rieks van Reenen. Dit jaar duurde het tot rond 23.00 uur voordat de eerste zwarte koning het hoofd moest buigen. Rudolf Kat haalde daarna het eerste en enige winstpunt binnen. Rond 24.00 waren er pas 9 wedstrijden beslist, stand 9-2.
Daarna kwamen er nog 2 remises, uiteindelijk van Wesley, Anton, Twan en Pieter. De laaste partijen werden om 00.30 uur afgebroken en gearbitreerd, waardoor de eindstand uitkwam op 14-3. Een mooi resultaat voor Dinard!