Inschrijving PK Leidse Schaakbond geopend

Pk Leidse Schaakbond 2017

Georganiseerd door LSG onder auspiciën van de LeiSB
Ook open voor leden van de HSB!

Het Leidsch Schaakgenootschap organiseert dit jaar wederom het Persoonlijk Kampioenschap van de Leidse Schaakbond. Er zal worden gespeeld op 7 achtereenvolgende vrijdagavonden, van vrijdag 19 mei t/m vrijdag 30 juni 2016.

Locatie
Denksportcentrum Leiden, adres: Robijnstraat 4 in Leiden, tel. 071-5723229. Gratis parkeren.
Aanvang van de ronde is altijd om 20:00 uur.

Systeem
7 ronden Zwitsers, indeling met Swiss Master. De eerste 3 ronden worden op rating ingedeeld, de laatste 4 op weerstand. Een “bye” (half punt) kan maximaal 2x aangevraagd worden gedurende de eerste 6 ronden. In de laatste ronde kan geen bye worden toegekend. Een verzoek tot een bye dient minimaal 1 week van tevoren (voor de ronde waarvoor een bye wordt aangevraagd) bekend te worden gemaakt bij de organisatie. Er wordt gespeeld in een A en een B groep. Voor de A-groep geldt: ELO rating >= 1900 en voor de B-groep geldt rating < 1950 (ratinglijst per 1 mei 2017).

Speeltempo
1:25 uur voor de gehele partij en 30 seconden per zet erbij vanaf de eerste zet. Voor deelnemers geboren in 2002 of later is er de mogelijkheid met een jeugdtempo te spelen: 50 minuten voor de gehele partij en 30 seconden per zet erbij vanaf de eerste zet.

Jeugdprijzen indien ≥ 3 deelnemers.

Bij gelijk eindigen worden geldprijzen gedeeld, m.u.v. de extra prijzen. In geval van gelijk eindigen wordt de rangschikking bepaald op WP / SB / W-We.

Rating
De resultaten zullen worden doorgegeven aan de ratingcommissaris van de KNSB, uitgezonderd partijen gespeeld met een jeugdtempo.

Inschrijfgeld
€ 12,50- s.v.p. gepast te voldoen bij registratie voor aanvang van ronde 1 in de zaal, tussen 19:15 en 19:45!!

Aanmelden en informatie
U kunt zich aanmelden via het aanmeldingsformulier die u via de LSG website (http://lsg-leiden.nl/) kunt vinden of per e-mail via pk2017@lsg-leiden.nl<mailto:pk2017@lsg-leiden.nl> o.v.v. naam, groep A of B, wel/geen bye en in welke ronde (1 t/m 6), club, ELO-rating, KNSB lidnummer en mobiele telefoonnummer. Dit kan t/m 18 mei. Aanmelden op de avond zelf is niet mogelijk.
De organisatie is in handen van Robert Straver (inschrijvingen en wedstrijdleider) en Chris de Weert (indelingen en wedstrijdleider). De uitslagen, stand en indeling voor de nieuwe ronde zullen zo spoedig mogelijk na elke ronde te zien zijn op de toernooisite.