Geen schaken en geen jeugdtraining 13 maart t/m 6 april i.v.m. Corona-virus

Het Corona-virus COVID-19 verspreidt zich helaas snel in Nederland. Volgens het RIVM is de stand nu (16 maart 14.00 uur) 1.413 geregistreerde besmettingen, waarvan 6 in Alphen aan den Rijn, en 24 sterfgevallen.

Op basis van informatie van de regering en het RIVM èn op advies van het NOC*NSF, de KNSB en de Leidse schaakbond, voelt het bestuur van ASC zich genoodzaakt om alle schaakactiviteiten stil te leggen. Dit ook omdat een groot deel van onze leden behoort tot de groep waarvoor een verhoogd gezondheidsrisico geldt en wij het onverantwoord vinden om dit risico te nemen. Deze maatregel geldt vanaf nu en voorlopig tot en met 31 maart.

Concreet betekent dit dat alle, volgende schaakactiviteiten bij ASC niet doorgaan:

• jeugdtraining op dinsdagavond
  • interne jeugdcompetitie op dinsdagavond
  • externe jeugdcompetitie en toernooien, o.a.:
    • jeugdclubcompetitie E op 14 maart, wordt uitgesteld
    • GrandPrix-Vrijpionnen-Voorhout op 21 maart, wordt uitgesteld
  • interne seniorencompetities op dinsdagavond
  • externe seniorencompetities en toernooien, o.a.:
    • ASC B - Zwarte Pion B op 17 maart, wordt uitgesteld
    • Daniël Noteboom C - ASC C op 23 maart, wordt uitgesteld
    • Fischer Z 1 - ASC 1 op 28 maart, wordt uitgesteld
    • Rapidtoernooi voor viertallen ter gelegenheid van 45 jaar SSN op 28 maart, wordt uitgesteld

Update competitieleider:

Vanzelfsprekend zullen wij op een later moment bekijken welke consequenties het uitstellen van de interne competitiewedstrijden zal hebben op de indeling van de avonden voor de rest van het seizoen!