Dinard opent opnieuw schaakseizoen met simultaan

Dinsdag 23 augustus 2016 werd het nieuwe schaakseizoen traditiegetrouw geopend met een simultaan, gegeven door de huidige clubkampioen. Zoals bekend, heeft Dinard van der Laan deze titel afgelopen seizoen opnieuw gewonnen en dus trad hij dinsdagavond aan tegen 11 clubspelers om zijn inmiddels uitgebreide ervaring met simultaan geven, te tonen.
Dinard speelde deze keer afwisselend met wit en zwart, hetgeen voor de resultaten kennelijk toch niet veel uitmaakte.
20160823_204039

Uiteindelijk verloren alle 5 ASC-spelers die met wit speelden. Van de 6 ASC-spelers die met zwart speelden won Rudolf Kat zijn partij en speelde Twan Kastelijn remise tegen Dinard. De eerste winst boekte Dinard tegen 22 uur, maar daarna duurde het toch nog redelijk lang voordat de meeste partijen beslist waren, en de laatste partijen werden rond 23.45 uur pas beslist. Opvallend was toch wel dat Fons Lauwers de laatste speler was die rond die tijd de strijd moest opgeven.